tisdag 2 februari 2016

Maränger med kardemumma

 

Just nu sitter jag i soffan med datorn i knät. Lillprinsen somnade för länge sedan och jag borde också gå och lägga mig, men det är något som tar emot. Jag ska bara... skriva klart här, se färdigt tv-programmet, förbereda det sista för undervisningen imorgon... Bredvid mig ligger Pelle och sover, det är fridfullt att ha en katt sovandes bredvid sig. Tyvärr störs friden något av det högljudda surrandet från datorn. Maja går runt och letar efter något, vet inte riktigt vad, men hon vankar av och an i vardagsrummet. Hon granskar särskilt hörnen, hoppas hon inte hittat några småkryp där.

Tidigare idag var det inte lika fridfullt här. Det är det sällan när Lillprinsen är vaken. Han tycker om att busa med sin pappa och de höll på att jaga varandra med dammsugaren när jag kom hem från jobbet. Det är livat från morgon till kväll så länge Lillprinsen är vaken i alla fall.

Februaris första bak fick bli en småkaka. Jag har två maränger kvar och idag bakade jag maränger med kardemumma. Jag tycker mycket om kardemumma i vetebröd, men de här marängerna smakade bara parfym. Maken tycker inte ens om vanliga maränger så han ville inte ens smaka de här kakorna. De gick i alla fall snabbt att baka!


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar