lördag 13 februari 2016

Bakpulverkrans

 

Idag har vi varit på 1 1/2 årskontroll med Lillprinsen. Han växer så det knakar, nu är han 87 cm lång och väger 13,2 kg, vår stora kille. På kontrollen skulle han även ta en spruta, vilket han accepterade utan en massa gråt, men när vi kommit hem var han lite gnällig så jag tyckte att han förtjänade att få välja något kul att göra. Själv klart blev det att få diska!

Medan Lillprinsen skötte disken passade jag på att baka och idag fick det bli bakpulverkrans. Jag hade lite syltade apelsinskal kvar sedan jag bakade klickkakorna. Kakan gick snabbt att baka och vi provsmakade en bit när den var alldeles nybakad (jag hade läst att den var som godast då). Resten av kakan frös jag in för att den inte skulle stå och bli torr tills nästa gång vi blir sugna på bakpulverkrans! (Vilket kanske dröjer!)

Är min disktrasa inte söt? :-)

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar