onsdag 17 februari 2016

Vaniljhorn


Det är inte riktigt min dag idag, inte när det gäller transporter i alla fall. Imorse när jag skulle gå ut och hoppa på cykeln upptäckte jag att det var punka på bakhjulet (tyvärr var det inte längesedan vi lagade en punktering på just det hjulet). Maken erbjöd sig snällt att köra mig till jobbet, så vi klädde snabbt på Lillprinsen och hastade iväg (Lillprinsen vägrade dock att gå in igen när maken och han kommit hem). Sedan när jag skulle skynda mig från min skola till en skola där jag går på kurs varje onsdag så var det ingen av mina kollegor, som brukar vara med på kursen, som skulle dit idag (en var sjukskriven, en vabbade och en på semester). Så nu hade jag ingen cykel och igen att åka med och skolan ligger på andra sidan stan så det tar en stund att gå. Som tur var hade jag en snäll kollega som erbjöd sig att skjutsa mig, tack! När min kurs sedan var slut så dök inte min skjuts hem upp. Jag väntade i 25 minuter, sedan började jag gå hemåt. Det visade sig att min skjuts glömt bort det hela och medan jag väntade dog min mobil, så jag kunde inte ringa och fråga vad som hänt. Batteriet i mobilen börjar tyvärr bli dåligt så den kan stänga av sig helt plötsligt, men det var ju otur att den skulle göra det just idag när jag verkligen hade behov av att ringa. Tja, jag kom i alla fall hem (och min skjuts hade lite dåligt samvete så jag fick en bukett fina tulpaner)!

Jag behövde i alla fall göra något roligt och dessutom jobbar maken kväll varenda dag denna vecka så jag och Lillprinsen måste roa oss på egen hand. Lillprinsen hade inget emot att diska medan jag bakade. Det blev faktiskt två olika kakor, vaniljhorn och nöthorn, men nöthornen skriver jag om i ett annat inlägg. Det krävs inte särskilt många ingredienser för att baka vaniljhorn, bara smör, mjöl och vaniljsocker och sedan ska de doppas i vanligt strösocker när de kommit ut ut ugnen. Inte särskilt komplicerade att baka, men en ganska intetsägande kaka också!

Min fina tulpaner

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar