lördag 13 februari 2016

Fruktkaka

Fredagkväll och dags för fredagsmys! På fredagarna brukar det vara min tur att natta Lillprinsen och så även igårkväll. Han fick lov att vara uppe lite längre eftersom det ändå är fredag (och eftersom vi hoppas att han då ska sova lite längre på lördagmorgon - det vore ju skönt med lite sovmorgon). Men ca kl. 20 gick jag och Lillprinsen upp till sovrummet. Han for omkring en stund i sängen innan han lade sig till ro, men tydligen var jag också trött, för jag vet inte vem som somnade först han eller jag. Jag vaknade till liv igen strax före klockan tolv och då var det bara att dra på pyjamasen och gå och lägga sig ordentligt. Det var det fredagsmyset! Jag får väl njuta av lördagsmys ikväll istället!

Maken hade frågat om det skulle köpas hem semlor till fredagsmyset, men då hade jag redan en kaka inne i ugnen och jag har börjat tröttna på semlor. Nu är det dags att ta en paus i semmelätande tills nästa år. Tyvärr sov jag när maken och fredagsgästen fikade, så jag missade deras omdömen men jag tror att risken är stor att maken i alla fall inte var så förtjust i den för cocktailbär, kanderade apelsinskal och russin i kakor är inte hans favorit. (Det var bara en liten bit tagen av kakan.) Jag tycker att den var helt okej, men chansen är inte så stor att jag kommer att baka den igen, om jag inte får önskemål om det förstås!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar