torsdag 30 oktober 2014

Mockanystan


Idag har maken och jag tillsammans bakat mockanystan och är de inte fula? Jag tycker att de ser ut som en hög som en hund lämnat efter sig. Kakor är faktiskt goda (även degen :-). Men vem vill bjuda på en bajshög? Jag undrar vem som kommit på utseendet på dessa kakor! Vi bakade i alla fall sex nystan. Sedan bytte vi munstycke på kakpressen och nu fick äntligen maken gå loss på en deg och leka fritt med kakpressen. Det blev kakor i alla möjliga former. Degen hade legat ett par timmar i kylskåpet och var lite hård när vi började och det var inte helt enkelt att pressa fram fina kakor. Sedan var det svårt att få kakorna att fästa på bakplåtspappret. De satt gärna kvar i kakpressen och när man skulle pilla loss dem från pressen kunde de falla isär. Men jag tyckte ändå att maken lyckades få fram många fina former på kakorna. När jag skulle pressa fram kakor orkade jag bara göra stänger, så det blev enkla kakor. Jag bakar gärna dessa kakor igen, men det blir inga nystan så jag får nog hitta på ett nytt namn på kakorna. Något förslag?


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar