måndag 4 januari 2016

Tyras ingefärskaka

 

Idag har jag haft besök av en av mina kära kollegor. Tyvärr hann vi inte ses så mycket under höstterminen som vi önskat, pga av min jobbsituation och att Lillprinsen också slukar en hel del av min tid (vilket givetvis är underbar spenderad tid). Självklart fikade vi när vi träffades som man gör när umgås i Sverige. Kardemummakakan är redan uppäten så jag blev tvungen att baka en ny kaka och den här gången blev det Tyras ingefärskaka.

Kakan innehåller både ett rivet äpple och syltad ingefära, så det är lite tuggiga bitar i en annars rätt så vanlig sockerkaka. Jag gillar ju ingefära så jag tyckte att det var en god kaka och nybakt som det mesta ju gott. Det ska bli intressant att se hur den smakar imorgon.

Lillprinsen har annars tillfrisknat från sitt magonda och jag har hunnit pyssla lite. Jag hade tänkt att jag skulle hunnit med lite pyssel före jul, men det blev inte tid över till det. Nu har jag dock hunnit med en del av det. Bland annat har jag gjort julklappsetiketter, men de får istället komma på nästa juls julklappar. Jag har också gjort söta små luvor, vet inte riktigt vad jag ska ha dem till, men de är riktigt söta, ca 8 cm höga. Är det någon som har ett förslag vad jag ska göra med dem (förutom att hänga dem i granen)?


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar