torsdag 14 januari 2016

Herrgårdsbröd


Idag är det riktigt kallt ute. Vi har några ärenden nere på stan, men dem tänker jag snabbt klara av och sedan får vi hålla oss inomhus. Lillprinsen tycker om att leka med sin klossar. Han håller på att flytta dem fram och tillbaka och ibland slänger han dem i mitt knä, så det är nog hans planer för dagen. 

Jag tänker pigga upp mig lite med bak, så kan Lillprinsen också få diska lite. Det får bli herrgårdsbröd idag som står i bakelsedelen av Sju sorters kakor. Den består av en sockerkaksbotten med ett lager maräng ovanpå och några russin och lite mandelspån strödda över. 

Jag tyckte att detta var en riktigt god kaka, lätt att baka men ändå lite lyxig. Av maken fick den sju stjärnor av tio. Detta trots att den innehåller maräng och russin. Det måste väl ändå vara godkänt? :-)


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar