lördag 9 januari 2016

Rimbobullar


Idag har vi packat ihop alla julgrejerna igen och krossat pepparkakståget! Nu ser det väldigt tomt ut här hemma, men samtidigt känns det verkligen som om julen är över och det är dags att ta tag i det nya året och vintern som äntligen är här (fast inom mig längtar jag efter våren, om jag ska vara helt ärlig).

Nu är man heller inte så sugen på pepparkakor och lussekatter längre. Maken klagar på att det inte finns något annat fikabröd hemma förutom fönsterkakorna och de är alldeles för hårda, så eftersom jag är ledig idag (det är ju lördag) så har jag tid för ett längre bak. Bullar är ju alltid populärt här hemma, så idag testar jag rimbobullar, som är en blandning mellan wienerbröd och bullar. De var inte särskilt svåra att baka, men de skulle jäsa i två timmar så de blev inte klara till förmiddagsfikat. Jag tyckte att bullarna var goda, men fyllningen var lite tam. Det hade kunnat vara lite mer smak i den. Bullarna var i stort sett sockerfria (men fyllningen innehöll desto mer socker). Sonen fick dock smaka på bullar och han gillade dem!



av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar