måndag 1 september 2014

Sockerkaka


I natt fick jag inte sova så mycket. Vår lillprins tycker om att snutta. Han är ju inte så gammal ännu (bara 3 veckor) och har ju egentligen ingen koll på tider, men de flesta nätter har han ätit någon gång mellan kl. 24 och 02 och sedan sovit till ca kl 8. Då har han ätit och fått en ny blöja och sedan somnat om och sovit ca 2 timmar till. Bra, tycker hans mamma för då får hon mycket sömn. Men i natt har han mest velat ligga vid bröstet och snutta, där har han sedan somnat och när jag försökt lägga honom i vaggan då vaknar han och börjar skrika och det enda som lugnat ner honom är att få snutta vid bröstet igen. Då önskade jag att jag var pappan och bara kunde vända ryggen till och somna om! Jag har lite svårt att sova dagtid, egentligen borde jag ju passa på att sova när han sover, men jag vill ju hinna få lite gjort här hemma också.

Idag har det dock inte blivit så mycket gjort. Tur att maken min inte skulle jobba så många timmar, då kunde han fixa lunch och ta hand om prinsen medan jag tog hand om disken. Sedan tog prinsen en liten tupplur och jag passade på att baka. 

Det blev ett snabbak. Jag har ju bakat två olika sorters småkakor innan så nu fick det bli något annat. I Sju sorters kakor finns det flera olika sorters sockerkakor. Jag valde den vanliga sockerkakan den här gången, enkel, snabblagad och god! Det är bara att vispa ihop ägg, socker, vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker, margarin och mjölk och sedan grädda kakan i 40 minuter i 175 grader. 

Nu ska jag gosa med lillprinsen!


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar