måndag 31 oktober 2016

Uppåkrakakor

 
Här har vi fått höstlov, så i helgen har vi varit och hälsat på min föräldrar! De bor en bit bort så Lillprinsen får inte träffa dem så ofta, men nu när jag är ledig passar vi på. Sedan kom också kusinerna dit. Det märks att Lillprinsen blivit äldre sedan vi träffades senast för nu kunde han leka med dem, sist hängde han inte riktigt med. Vi hade dessutom tur att även Truls som mamma och pappa är extramatte och extrahusse åt också kom och Lillprinsen blev jätteförtjust i honom och de lekte också och hade kul tillsammans, så Lillprinsen har haft en riktigt mysig helg hos mormor och morfar!

Med oss hade vi några kakor som jag bakat. Jag bakade Uppåkrakakor i torsdags och de fick följa med i en en burk som mamma hade med sist med björnbär i. Det var roligt att lämna tillbaka den tillsammans med något som jag bakat. Uppåkrakakor är runda kakor som man viker dubbelt, penslar med ägg och strör pärlsocker och hackad mandel på. Goda och enkla småkakor!

 
Den söta, lilla Truls

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar