onsdag 5 oktober 2016

Julstjärnor


Än är det ett tag till jul, men jag har redan börjat med julklappsinköpen. Tre julklappar har inhandlats och ett par till planerats. Jag gillar inte att stå där panikslagen i mitten på december och inte veta vad jag ska ge bort så jag försöker börja i tid. Jag brukar också börja i god tid med julkorten, ibland har jag till och med gjort dem på sommarlovet. I år har jag dock inte kommit på vad jag ska göra ännu, så jag får vänta tills inspirationen kommer.

Det är lite tidigt att börja med julbaket, men jag testade ändå en av Sju sorters kakors julkakor, julstjärnor. Kakorna består av smördeg, en klick gelé och lite vit glasyr. Jag var inte så jätteimponerad av dem. Jag hade föredragit stjärnor av wienerbröd istället!

 

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar