måndag 3 oktober 2016

Smördegskammar


Idag är jag hemma och vabbar. Lillprinsen har snart hostat i två veckor, men i natt hostade han i stort sett oavbruten. Han vaknade inte, men det gjorde jag! Nu har han dock fått mollipect utskrivet, så får vi bara det i honom så hoppas jag att han snart blir bättre. Han är relativt pigg, så vi roar oss med att titta på Nicke och läsa om Nicke. Lillprinsen fick en ny Nicke-bok igår, Nicke nyfiken får ett jobb.

Till förmiddagsfikat passade vi på att baka några smördegskammar. Det gick fort att baka, men Lillprinsen var inte så förtjust i dem så han fick mariekex istället. Jag tyckte att kammarna var goda nybakta.

Vi bakade även stekpannebröd till frukost i lördags. Lillprinsen kavlade sitt eget bröd och medan jag sa till maken att frukosten var klar hann han flytta sin pall, klättra upp vid spisen och ville steka sitt eget bröd. Han lade handleden på stekpannans kant och tre fingrar i stekpannan, stackarn han brände sig ordentligt! Men som vanligt när han skadar sig så grät han inte särskilt mycket, han måste ha hög smärttröskel. Trots detta hade han inga problem att vara med och baka idag, men vi använde förstås inte stekpannan.


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar