måndag 24 oktober 2016

Holsteins bakelser

 
Idag är det FN-dagen och vi har gjort fredsduvor i skolan. De
blev jättefina på en färgglad bakgrund. Vi har också pratat om Barnkonventionen, speciellt att alla barn har rätt att ha hem. Det finns en sida med tankeväckande bilder från barns sovrum från olika delar av världen. Alla barn har inte ens ett eget rum eller en egen säng. Det blev en intressant diskussion!

Efter jobbet skyndade jag mig hem. Maken behövde åka tidigare till jobbet, så svärmor var barnvakt åt Lillprinsen. Det är verkligen en ynnest att ha farmor & farfar i samma stad så att man kan få hjälp med barnvakt när vi inte får livspusslet att går ihop på egen hand. Lillprinsen och farmor hade byggt ett jättehögt torn av lego och trots att det är flera timmar senare nu, så står tornet fortfarande kvar.

När farmor åkt hem bakade jag. Lillprinsen var inte så intressant av att baka idag, först när det var dags att diska kom han springande.

Det blev bakelser idag också, Holsteins bakelser. Grunden är en nötig muffin med grädde utanpå och en klick björnbärssylt ovanpå. Sylten har jag gjort själv av bär från mina föräldrars trädgård, mycket stora och fina. Bakelsen var god men jag behöver nog träna lite mer på spritsningen för att få dem fina.



av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar