måndag 26 september 2016

Jannagårdskakor

 
Idag har det varit en lååång måndag på jobbet och Lillprinsen ville bara titta på TÅG på tv när jag kommit hem. Efter den andra tågfilmen från Youtube tyckte jag att det var dags att hitta på något annat och när jag frågade prinsen om han ville baka så sprang han snabbt och hämtade sin leksakslåda och rullade ut hela den till köket innan han började ösa ur leksaker i jakt på kaveln. Sedan tyckte han dock att det dröjde länge innan degen blev klar och han fick kavla (det var inte riktigt en bra deg att kavla) så han började diska! Han var till slut så blöt och mjölig att det var bara att slänga honom i badkaret när vi var klara!

Kakorna vi bakade var i alla fall Jannagårdskakor, en flarnliknande kaka. Varför de heter så vet jag inte! Jag har letat men den enda information jag hittat är att Jannagård ligger i Gislaved. Kakorna är en smula flottiga men sedan innehållet de också både kokosfett och smör. De smakade okej, menjag hade kvar Nutella sedan mitt förra bak så jag lade lite Nutella mellan två kakor och allt smakar ju bättre med Nutella! :-)

 
av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar