lördag 24 september 2016

Birgits mandelmusslor

 

Idag har vi haft en underbar dag på Kolmården. Vi har haft fint väder. Jag har inte fryst en enda gång trots jag fortfarande går barfota i sommarskorna och så  är vi ändå i slutet på september. Det var mycket folk där, men inte så långa köer ändå, förutom vid Wildfire och linbanan som vi skippade denna gång. Lillprinsen blev mycket förtjust i Bamses värld och åkte allt där två gånger utan särskilt långt köande.

Igår var det fredagsmys som vanligt och vi åt hemmagjord pizza, mums! Jag tyckte att vi förtjänade en efterrätt också och jag hade sett en sak hos Jennys matblogg som jag gärna ville testa. Hon hade nämligen bakat mandelmusslor, jag bakade dem enligt recepet i Sju sorters kakor. Sedan hade hon fyllt dem med Nutella och serverat dem med lite vispgrädde. De blev riktigt goda!

 
Självklart tryckte Lillprinsen på knappen! :-)

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar