onsdag 27 juli 2016

Konjakskransar

 
Imorse lämnade vi in vår bil till bilverkstan för ett par reparationer så idag är vi utan bil. Det blev häng i trädgården istället. Lillprinsen fick leka med vatten, men efter ett par timmar i solen började han bli röd på axlarna och armarna så efter lunch lekte vi inomhus istället. Vi plockade fram Lillprinsens tågbana. Har jag berättat att han älskar tåg?

Men trots hettan ute föredrar Lillprinsen fortfarande kakor framför glass! Idag fick han dock en bulle istället för konjakskransar. Det är visserligen bara 2 msk konjak i hela satsen, men jag ville helst inte ge honom en krans för säkerhets skull. Det här var de godaste kakorna på kringelsidorna hittills tycker dock jag! Men de var svåra att forma! Mina kakor föll sönder när jag skulle forma kransarna. Efter ett par försök gjorde jag därför traditionella kringlor vilket av någon anledning var mycket lättare!

 

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar