lördag 2 september 2017

Mintbakelser



Nu när jag närmar mig slutet på mitt bak-projekt har jag flera gånger fått frågan vilken bakbok jag ska ta mig an härnäst? Jag har inte tänkt baka mig igenom någon ny bok, utan jag har inte tänkt baka lika mycket. Jag hoppas istället få ägna mig åt några av mina andra hobbys såsom att sy. Jag skulle vilja lära mig att sy kläder. Jag är rätt bra på att sy raksöm, det är mycket raksöm i lapptäcken. Jag testade förresten att sy en tunika häromdagen. Jag sprättade upp en av mina tunikor som jag tyckte hade en bra passform men jag gillade inte riktigt tyget. Jag ritade av delarna på en mönsterpapper så kan jag göra flera om den blev bra. Tyget jag använde köpte jag när vi var i Gävle i somras. Tunikan var enkel att sy ihop och passformen blev rätt bra, skulle bli ännu bättre om jag gick ner något kilo!

När jag avslutat bakprojektet kanske ett mål ska vara att äta hälsosammare mat. Jag är lite nyfiken på att testa mer vegetarisk mat, får se om jag kan få maken med på det!

Dagens bakelse är bara nyttig i små bitar. Den har en god mintsmak, men för min del skulle den kunna ha en starkare mintsmak. Den var krånglig att göra och inte tillräckligt god för att vara värt besväret!


Min nya tunika

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar