lördag 9 september 2017

Plättbakelser



Idag är vi lediga, jag och Lillprinsen. Jag kommer att fortsätta att vara föräldraledig på torsdagarna även i år. Det är underbart att få en extra dag i veckan med Lillprinsen. De dagar han är på förskolan hinner vi ju bara umgås ca 2 timmar på kvällen. Det är alldeles för lite!

Idag hade vi inte så mycket inbokad när svärmor ringde och frågade om vi ville följa med till en handelsträdgård, vilket vi gärna ville, både jag och Lillprinsen. "Blomhuset" som Lillprinsen kallar det, har nämligen en liten lekplats med en "whii" (rutchkana). Jag ville ha lite nya krukväxter till köksfönstret och så en ny växt till trappen för den jag hade håller på att regna bort.

Jag och Lillprinsen hann också baka lite. Jag har äntligen fått plättlagg som fungerar på vår induktionsspis. Men plättlaggen skulle inte stå så mycket på spisen utan mest vara i ugnen. När "plättarna" kom ut ur ugnen gällde det att vara snabb och böja dem runt kaveln innan de stelnade de till. Kakorna var väldigt goda och en hel del av dem försvann innan de ens kom ner i kakburken!


Min nya trappväxt

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar