tisdag 29 augusti 2017

Rispinnar



Här har det varit sommarvärme under dagen idag, men på morgonen kändes det att hösten är på väg. Det var riktigt kyligt och jag fick klä på mig varma kläder, men när jag cyklade hem fick jackan och tröja ligga i cykelkorgen (jag lovar att jag inte cyklade med bar överkropp :-) ). I trädgården blommar de sista blommorna för fullt, alla mina solrosor har slagit ut. Men jag går fortfarande och väntat på att tomaterna ska bli röda. De är doch fortfarande envist gröna!

Idag har jag bakat rispinnar, det är första gången jag använt rismjöl. Det är inget vetemjöl i kakorna så de är glutenfria. Rismjölet ger degen en annorlunda konsistens som var en smula svår arbetad. De var svåra att rulla till pinnar. Mjölet gav dem dock en sprödhet när de blivit gräddade. Kakorna höll tyvärr inte riktigt formen under gräddningen, utan de flöt ut en del. Men de smakade gott!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar