söndag 24 september 2017

Hirsflarn



Idag har vi fixat lite i hallen. Jag hade köpt ett par begagnade hyllor. De var gröna från början, men  jag målade dem vita med svart bakstycke. Nu har maken hängt upp dem och jag hittade ett par små söta vaser som Lillprinsen och jag köpte blommor till idag, så nu har det blivit så fint i hallen. I somras vann jag en jättefin tavla som en superduktig konstnär målat och den har också blivit upphängt nu. Frågan är bara var vi nu ska hänga alla julkort vi brukar få? :-)

När vi var och veckohandlade senast så letade jag efter hirsflingor
 så att jag äntligen skulle kunna baka Hirsflarn, men jag hade svårt att hitta hirsflingorna som tur var hade maken bättre syn än jag för han hittade dem medan jag bara hittade hirskorn. Hirsflarnen var lätta att göra, bara att blanda ihop alla ingredienserna och sedan klicka ut smeten på bakplåtspapper. Det här är definitivt de enklaste och godaste glutenfria kakorna som jag testat att baka!



av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar