fredag 31 mars 2017

Stjärnflarn

 
Ikväll är det bara jag och Lillprinsen hemma, ja och så katterna förstås. Maken är och hjälper svägerska och svågern att flytta. Jag och Lillprinsen ska hjälpa till imorgon. Så ikväll får vi alltså fredagsmysa på egen hand. Självklart ska vi ha något gott att äta då. Efter att länge ha varit skeptisk till glass har Lillprinsen ändrat åsikt. Nu äter han gärna glasch, som han kallar det. Han har valt en gul glass, eftersom gul är hans favoritfärg. Jag har valt Ben & Jerrys halfbaked, eftersom cockiedough bara är så gott!

Innan vi satte oss och myste i soffan passade vi på att baka ut degen vi förberett igår. Degen till stjärnflarnen skulle nämligen vila över natten. Tyvärr var dessa kakor dock inte alls lika goda som mandelflarnen som vi bakade häromdagen. De är redan slut, de här blir jag nog tvungen att tvinga på mina nära och kära för att de ska bli uppätna!

 
av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar