lördag 11 mars 2017

Mandelkakor

 
Idag har vi haft en ljuvlig vårdag här. Solen har strålat hela dagen från blå himmel, underbart! Vi har varit ute och lekt. Under vintern har vi inte varit så mycket lekplatserna runt om i kommunen, mest bara på den närmaste, men där finns ju ett tåg så den är ju en av Lillprinsens favoriter. De senaste veckorna har vi dock märkt ett ökat intresse för "hajja". Någon som kan lista ut vad det är? :-) Det är faktiskt sjörövare! Så idag begav vi oss iväg till en lekplats med ett sjörövarskepp, vilket var uppskattat.

Även om solen lyst idag så har det varit kallt i skuggan, så det var skönt att komma in och få dricka något varmt. Kaffet på bilden var dock inte till mig, jag föredrar ett stor mugg med te.

Mandelkakor är snabbakade kakor, om man har mandelmassa hemma! De går att göra i olika varianter också. Man kan blanda i lite karamellfärg och få lite färg på dem. Det går att dekorera dem med nötter, cocktailbär, choklad och spritsa dem i olika former. Jag gjorde ganska traditionella ringar utan färg. Jag hade tänkt ha cocktailbär på, men det var så länge sedan jag öppnade förpackningen så bären hade torkat. Det fick bli en chokladknapp på. Vem säger nej till choklad? :-)

 
av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar