måndag 27 mars 2017

Mandelflarn

 
Här är våren på gång, äntligen! Jag har längtat. Våren är en av mina favoritårstiden. Det är så underbart att efter den mörka vintern återigen få tillbaka ljuset och värmen. Sedan är det ju också så roligt att få se när all växtlighet väcks till liv igen. I helgen var det riktigt härligt ute och jag kunde inte låta bli, trots att jag vet att det kommer att komma flera bakslag, att plantera ut lite vårblommor i balkonglådorna under köksfönstret. Så härligt att se dem varje dag när jag kommer hem från jobbet, då får jag en påminnelse om att det går att vara utomhus en stund när jag kommit hem från jobbet. Det är inte så mörk och kallt så att man bara vill krypa ner under en filt i soffan.

Idag har jag inte planterat utan passat på att baka lite istället. Det blev ett flarn, otroligt vad många olika flarnsorter det finns. Idag testar vi mandelflarn för jag har äntligen fått hem lite mandlar igen. Det blev väldigt goda mandelflarn, men jag tycker inte att det här med att strimla mandel är så rolig syssla, så kakorna hamnar inte i den lättbakade kategorin. Men de var värda besväret!

 
av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar