onsdag 25 maj 2016

Torplyckor


 Idag är jag hemma hos Lillprinsen! Det är onsdag så egentligen borde jag ha varit på jobbet, men maken hade bokat in jobb nästan dygnet runt både onsdag och torsdag denna vecka utan att tänka på var Lillprinsen skulle vara då. Som tur var hade jag en komp-dag att ta ut, så jag passar på att njuta av en extra dag med gullungen.

Igår var det strålande sol ute och en riktig sommarhetta och Lillprinsen fick för första gången lov att leka i en vattenspridare hemma hos farmor och farfar. Jag hade tänkt att vi även denna dag skulle vara utomhus och leka, men tyvärr regnar det och är kyligt så det får bli en innedag.

Det har inte blivit så mycket bak i maj, så jag passar på och bakar lite. Det blev en småkaka eftersom jag har en stor del sådana kvar. Jag hittade inte bara en påse rågmjöl utan två i skafferiet (hur har jag tänkt nu?) så jag testade en kaka med rågmjöl i. Torplyckorna såg inte särskilt roliga ut på bilderna i Sju sorters kakor, men oj, vad goda de var! Det var synd att jag bara gjorde en lite sats för de här kommer att gå åt, snabbt!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar