torsdag 26 maj 2016

Kardemummalängd

 
Här regnar det idag också! Vi (jag och Lillprinsen) var ute en halvtimme i förmiddags, men gick in när det började regna. Sedan har vi försökt sysselsätta oss med att rita och leka i lillprinsens tält. Min uppgift är att ligga i tältet och snarka, om jag slutade tittade Lillprinsen argt på mig. Ja, och så slängde han sig ibland på mig.

Jag känner dock att jag måste göra någon nytta idag också och inte bara leka. Igår tvättade jag, strök, bakade, gjorde rent kattlådan och diskade. Vad skulle jag göra idag? När jag var ute försökte jag få igång gräsklippare, vår gräsmatta behöver verkligen klippas, men jag fick inte igång gräsklipparen och fem minuter senare ösregnade det ändå. Det fick bli bak idag också!

Jag hade en påse torrjäst i skafferiet så jag bläddrade lite bland vetebrödsidorna i Sju sorters kakor och hittade kardemummalängden. Den fick det bli! De jäste dock lite dåligt, men när de till slut kom ut ur ugnen såg de fina ut. Däremot tycker jag att det är tråkigt att äta "limpa" som fikabröd. men jag har sett ett tips på Mia Öhrns blogg på vad man kan göra med misslyckade bak som jag kanske testar här. Hon rekommenderar att man gör skorpor av dem. Det tyckte jag lät gott!


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar