måndag 3 augusti 2015

Ökensand


Nu i augusti fyller både Lillprinsen och maken år. De fyller först på onsdag och söndag, men vi firade dem båda redan nu i helgen för det passade bäst med tanke på allas semester, så jag har den senaste veckan haft fullt upp med bakning och de övriga förberedelserna till kalaset. Vi bestämde oss för att Lillprinsen skulle firas med fika och tårta på eftermiddagen och maken på kvällen med middag.

Det blev inte så mycket småkakor till fikat den här gången eftersom jag valt att göra en ganska avancerad tårta. Jag hann bara baka ökensand och så tog jag med ingefärskakorna som jag bakade häromdagen. Jag gjorde ökensanden sockerfria genom att byta ut sockret mot lättströ. De fick den där lilla bismaken av sötningsmedel som jag inte jämt äter sockerfritt inte riktigt kan vänja mig vid. Jag får testa att göra dem med vanligt socker någon gång för jag tror att de kan bli riktigt goda. Man ska nämligen bryna smör och ha i, detta kan ge en god kola-smak!


Lillprinsens födelsedagstårta


Under den vita frostingen (med smak av bubbelgum) döljer sig en rainbow cake! Jag blev faktiskt nöjd med resultaten. Det var ju första gången jag bakar en sådan.

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar