onsdag 6 maj 2015

Fylld petit-choukrans


Idag är det tydligen Hembakatdagen! Det är otroligt vad många temadagar det finns. Visste ni t.ex att det igår var fothälsodagen, jobba hemifrån-dagen, internationella kebabdagen, internationella barnmorskedagen, internationella astmadagen och internationella handhygiendagen? Vem kommer på alla temadagar? Vilka temadagar firar ni? Jag brukar nästan inte fira någon av dagarna, men kan inte låta bli att notera knäppa dagar och informera mina vänner om dem.

Här hemma är det ofta Hembakatdagen, vi inhandlar sällan köpekakor. Det är bara när jag går på café  som jag äter köpekakor. Däremot köper vi hem matbröd. Jag skulle önska att vi kunde äta mer hembakt bröd. Jag tycker faktiskt om att baka matbröd. Det är bara det att när man äter bröd varje dag, ibland flera gånger om dagen så tar det brödet som jag bakar väldigt snabbt slut. Jag får inte riktigt ihop planering så att vi har hembakt hemma så att det räcker.

Vi fikar inte varje dag utan gör det mer när vi ska fira något eller om vi skulle bli sugna på något sött. Men idag är det ju Hembakatdagen! En petit-choukrans går snabbt att göra. Tyvärr syns det inte vilket fint mönster jag spritsade ut kransen i eftersom den svällde upp, vilket ju är en bra sak. Jag fyllde kransen med grädde, jordgubbar och blåbär, mycket mumsigt!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar