lördag 7 mars 2015

Arraksbollar


Idag jobbar maken i stort sett hela dag, så jag och Lillprinsen får roa oss på egen hand. Det blir lite lek på golvet (troligtvis med "hatten" som är den nya favoriten), lite åkande i Lillprinsens bil, lite hoppande på mammas mage och så en och annan tupplur, då jag hoppas hinna läsa i den spännande boken som jag egentligen inte vill lägga ifrån mig just nu!

Men eftersom det ändå är lördag ska vi också hinna fixa något gott till myset ikväll när maken äntligen är hemma hos oss igen. Idag blir det dock inget bakexperiment då jag låter slumpen (och vad jag har för ingredienser hemma) välja något ur Sju sorters kakor utan idag väljer jag ett säkert kort: arraksbollar! Detta vet jag är gott och ingredienser har jag hemma då det är samma ingredienser som till dammsugarna jag gjorde till Lillprinsens barnvälsignelse (då köpte jag ju hem arraksarom och jag frös in de baksmulor som inte gick åt då).

Arraksbollar måste inte vara runda! Jag och Lillprinsen testade att göra igelkottar. Jag tycker att chokladströsslet passar så bra som taggar. Egentligen hade jag velat ha riktiga ätbara ögon till igelkottarna, men jag har inte hunnit köpa hem det så jag tog en svart tuschpenna och målade svarta pupiller på vita strösselprickar som jag hade hemma, med då blev man tvungen att plocka bort ögonen innan man åt upp igelkotten!

Jag söker förresten en smör-sponsor! :-)
Just nu har vi en väldigt tajt budget (vi måste betala av den nya bilen) och har inte råd med extravaganta utgifter. När margarin är mer än dubbelt så billigt som smör, så får det bli margarin i fortsättning, kan låta som en futtig vara att spara in på, men alla bäckar små...

Vår älskade Lillprins har lärt sig sitta helt på egen hand.
Tänk så mycket som han har lärt sig på bara 7 månader!

av Heidi

PS. Det blev inte kvällsmys hemma. Vi hamnade i svärföräldrarnas soffa och blev ompysslade där istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar