lördag 12 augusti 2017

Sätoftakakor



Här är semestern slut! De sista veckorna gick väldigt fort. Jag hade tänkt baka mer ut Sju sorters kakor, men det blev inte riktigt av. Jag hann däremot baka en tårta när Lillprinsen fyllde år. Det har väl inte undgått någon att han älskar "hajja" (sjörövare) så självklart gjorde jag en tårta i form av en sjörövarbåt. Lillprinsen blev alldeles förtvivlad när vi började äta upp den för han hade ju önskat sig en riktig båt i födelsedagspresent och trodde att han äntligen fått en och så ville vi äta upp den! (Han fick faktiskt en riktig en, fast lite senare!) Vi får se om intresset kanske skiftar nu, för Lillprinsen har fått nya tapeter i sitt rum, tapeter med riddare på! Drakar har vi tittar lite på tidigare och det har varit spännande, men det är inget som han själv tagit upp och pratat om, men jag tycker att drakar är spännande så jag uppmuntrar gärna ett sådant intresse!

Farfar (och farmor) har varit här idag och hjälpt till med tapetseringen och då bjöd jag självklart på fika och det blev sätoftakakor. Det är inget socker i degen, men innan kakorna gräddades doppades de i socker på båda sidorna. De blev faktiskt jättegoda! Maken som inte tycker om russin (eller korinter) i kakor tyckte att jag borde ha bakat dubbelsats och kakorna fick tummen upp av Lillprinsen också!



av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar