torsdag 24 augusti 2017

Kerstins mandelrutor



Idag har Lillprinsen varit hos tandläkaren för andra gången. Första gången behövde han inte ens öppna munnen utan han skulle bara bekanta sig med rummet medan tandläkaren pratade med mig om vikten av att borsta tänderna och inte äta sötsaker. Medan vi pratade passade Lillprinsen på att åka rutchkana i tandläkarstolen - på magen, det hade tandläkaren aldrig sett någon göra tidigare! Idag fick han sitta i mitt knä i stolen och gapa stort medan tandläkaren tog sig en titt på hans tänder. Det gick jättebra och efteråt fick han en påse med presenter, en tandborste, tandkräm, en liten spegel att titta i munnen med och ett munskydd. Efter tandläkarbesöket åkte vi till biblioteket och lånade böcker och Lillprinsen fick ett stort äpple, som han tjatat till sig!

Men eftersom hans mamma är en riktig gottegris så passade jag på att baka en kaka till helgen. Jag hade kvar lite mandelmassa sedan tidigare så nu kunde jag baka Kerstins mandelkaka. Lillprinsen ville ha apelsin häromdagen och köpte jag en extra till dagens bak. Det var väldigt få ingredienser till denna kaka, men lite lyxingredienser som jag inte har hemma varje dag (apelsin, mandelmassa, blockchoklad). Den sista ingrediensen, ägg har vi däremot alltid hemma! Kakan blev god, trots apelsinskalet!


Lillprinsen och jag skördade i trädgården, tyvärr har vi än så länge bara pyttesmå morötter, men konstigt nog har vi fortfarande mogna jordgubbar!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar