torsdag 17 augusti 2017

Anisstjärnor



Här jobbas det för fullt! Det är roligt med de nya arbetsuppgifterna, men det är också tröttande med all ny information, så när jag har kommit har jag varit rejält trött och verkligen i behov av energipåfyllning. Så jag börjar med att fika när jag kommit hem!

Tyvärr har jag fått rensa ut det mesta i mitt skafferi för när jag fick för mig att baka häromdagen så kryllade det i skåpet av små, svarta skalbaggar. Efter lite efterforskningar kom jag fram till att det nog är mjölbaggar. De är ofarliga, men motbjudande i maten och kan göra att livsmedlen luktar illa. Jag har dock inte känt någon stank i köket.

Jag har börjat fylla på med livsmedel i skafferiet igen, men det är inte alls lika välfyllt som förut (rågsikt som var den påse det kryllade mest i dröjer det nog innan jag köper hem igen) så jag kan behöva handla hem lite varje gång jag ska baka de sista kakorna.

Till anisstjärnorna behövde jag inte köpa hem något nytt. Anisen var hemköpt sedan tidigare och låg i  kryddskåpet och inte i skafferiet. Jag bakade ut kakorna med mina minsta pepparkaksformar så de blev som små godisbilar, tror inte de hade varit lika goda i normalstor, då hade det blivit alldeles för mycket glasyr i munnen!



av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar