torsdag 22 juni 2017

Kammar

 
Idag börjar semestern!!!

Vi brukar göra en "första semesterdags utflykt" när min semester börjar, men vi blev tvungna att lämna in bilen på reparation igår så tyvärr blir det ingen i utflykt i år. Jag har gjort en bollbana åt Lillprinsen av toalettrullar, men han låtsas självklart att det är en rutchkana istället. Nu leker både alla Bamsefigurerna och sjörövarna där.

Under tiden som Lillprinsen leker passar jag på att baka wienerbröd, idag ska det bli till kammar. Jag var noga med att vika in margarinet ordentligt,  vika degen flera gånger och kyla i kylskåp där emellan och jag fick till en riktigt fin deg den här gången. Kammarna jäste upp ordentlig och man kan  verkligen se de många lagren. Det blev hemmagjord mandelmassa som fyllning. Kammarna smakade riktigt mumsigt som nybakta, för vi kunde inte hålla oss utan var ju tvungna att provsmaka på direkten. De var verkligen goda!

 
Sommarfötter

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar