torsdag 1 juni 2017

Finska smörbåtar

 
Min naturliga hårfärg är tyvärr numera ganska så grå, men jag brukar gömma den färgen under ett lager svart eller mörkbrun färg. Det var ett tag sedan jag senast färgade mig, men nu var det verkligen dags. I helgen ska vi gå på fest, min duktiga lillasyster har tagit examen och det vill vi ju fira och då vill man ju vara snygg! 😜 Så nu har den gråhåriga tanten blivit svarthårig igen!

Det är min föräldralediga dag idag och Lillprinsen ville till biblioteket (han har flera gånger försökt rymma dit med sin cykel) så vi begav oss dit. De har en härlig matta på barnboksavdelningen, en sådan matta skulle jag också vilja ha! Men den tog vi inte med oss hem, vi tog med oss en hög med böcker istället!

När vi kommit hem lekte Lillprinsen med sina bilar och jag passade på att baka. Det blev finska smörbåtar! Tja, jag har letat men inte hittat några båtformar, jag har väl heller inte velat lägga pengar på några kakformar som jag troligtvis bara kommer att använda en gång. Jag använde istället vanliga aluminiumformar. Kakorna har en väldigt god smörkrämsfyllning. Sedan ska de ha en rosa eller grön glasyr som de kunde varit utan. Annars var kakorna goda!

 
Tyvärr blev det ingen bild på mitt svarta hår, men på den härliga mattan.

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar