tisdag 27 juni 2017

Chokladtoppar



Imorse när vi vaknade kändes Lillprinsen väldigt varm så jag tog tempen på honom - 39,5 grader - inte undrar på att han kändes varm! Vi höll på att avbryta operation blöjfri på grund av detta, men Lillprinsen ville absolut inte ha på någon blöja på sig, så vi bestämde oss för att ändå testa om han ändå klarade av att hålla tätt. Lillprinsen ville mest ligga i soffan och slöa och titta på tv, så det blev plastad frotté i soffan så att det inte skulle hända någon olycka där. Lillprinsen var väldigt duktig, trots febern (eller tack vare) blev det bara två nerkissade byxor idag och ingen av dem skedde i soffan. Han tog också två tupplurer på över en timme och inte heller då kissade han.

Det blev helt enkelt en innedag idag också. Medan Lillprinsen sov passade jag på att göra lite gott snacks som inte skulle bakas i ugn. Chokladtopparna blev väldigt hårda, jag kokade kanske smeten lite för länge. De var goda ändå, men man fick bita försiktigt för att vara rädd om tänderna! I receptet stod det att det skulle vara risflingor i, men eftersom jag inte riktigt visste vad risflingor är så köpte jag rice krisps, för det är ju ris som är flingor. Maken tror dock att det skulle vara puffat ris, men jag tyckte att det passade bra med rice krisps!


Mitt sömnadsprojekt

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar