fredag 28 april 2017

Äppelmuffins

 
Idag är det torsdag igen och vi har både fått se snö falla ner från himlen men också sett solen skina. Det är verkligen aprilväder! Jag oroar mig för mina växter i trädgården, men mina tomatplantor som står i köksfönstret växer ordentligt nu. Det luktar så gott när man råkar nudda vid dem. Hoppas att de kommer att ge riktig och god skörd i sommar!

Eftersom vädret inte var så inbjudande i förmiddags så roade jag mig med att baka samtidigt som jag lekte kurragömma med Lillprinsen duplodjur. Lillprinsen gick ut i hallen medan jag gömde sex djur, sedan kom Lillprinsen tillbaka till köket och letade efter djuren medan jag i lugn och ro kunde baka en stund tills alla djuren var hittade, då skulle vi leka en gång till och sedan en gång till! Lillprinsen jublade högt när han hittade gula björnen, isbjörnen, tigern, kaninen, giraffen eller sköldpaddan! :-)

Jag bakade muffins för det var lätt att baka samtidigt som jag lekte. Det var samma recept som bärmuffinsen, enda skillnaden är att det är äppelskivor i istället för bär. De blev väldigt goda, men blev lite bleka i färgen.

 
av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar