måndag 1 maj 2017

Sans rival

 
Idag har det varit strålande sol ute och en riktigt härlig vårdag. Vi har varit ute och tittat på maken när han spelat i Maj i by. Lillprinsen tyckte dock att maken såg ut som en polis i sin uniform, men tyckte ändå att det var roligt att se pappa spela. Vi orkade dock inte gå med orkestern genom hela staden, utan gick hem när de tog saftpaus.

Väl hemma började jag baka för jag hade lovat att bokcirkeln skulle få tårta när de skulle komma på eftermiddagen. Lillprinsen fick lov att leka med sin bilbana som han fick i julklapp men som vi sedan plockade undan och glömde bort var vi lagt den. Igår hittade vi den och det blev som en helt ny leksak för Lillprinsen.

Jag har inte så många tårtor kvar att baka och idag bakade jag Sans rival. Sans rival betyder utan rival och jag antar att det innebär att den utan konkurrens är det godaste tårtan. Den var god, men mäktig, så trots att den inte blev en särskilt stor tårta så räcker den till många. Den är dock lite komplicerad att göra, det är flera besvärliga moment och ingen tårta man snabbt och enkelt svänger ihop. Lillprinsen ville att jag skulle leka med honom och kom flera gånger med en bil i handen och ville ge den till mig. Men tyvärr fick han leka själv för jag behövde hålla tungan rätt i mun för att klara av att åstadkomma denna tårta! Jag är lite stolt över att jag lyckades med alla momenten och att tårtan blev som den skulle. Det stod dock i boken att den med fördel kunde bakas dagen innan den ska äta. Det blev en bit kvar så vi får testa imorgon om den kanske är ännu godare då!

 
av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar