lördag 8 april 2017

Margits goda hjärtan

 
Idag känns det extra viktigt att sprida kärlek omkring oss! Även om vi är fyllda av bestörtning över det som inträffade i Stockholm är det viktigt att inte fyllas av hat för då har terrorism vunnit. Men det är lätt att säga när det inte är mina närmaste som dog i detta hemska attentat, när jag fortfarande har mina kära här hos mig. Vad jag skulle tänkt och känt om någon brutalt skadat vår Lillprins vet jag inte, skulle jag då ha hatat och själv ha velat skada den skyldige, jag vet inte! Vad jag däremot önskar är att min gullunge inte ska växa upp i en värld där man hela tiden behöver kasta en orolig blick över axel av rädsla och där man misstänker andra människor som man inte känner och anklagar dem för att brott bara för att de inte är som du. Jag vill inte att han ska leva i rädsla i en värld fylld av hat! Idag kramar jag mina kära en extra gång och låter dem få veta att jag älskar dem!

Ett sött litet hjärta bakad med kärlek ska de också få! Jag och Lillprinsen har bakat för att stå och knåda en deg är bra terapiarbete för mig. Margit goda hjärtan är verkligen goda!

 
av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar