onsdag 2 mars 2016

Malakofftårta


Idag är det faktiskt min födelsedag och jag har blivit ordentligt firad! I morse när jag kom till jobbet jäktade min arbetslagsledare på mig - "Vi har mycket vi måste hinna med på morgonmötet idag, så skynda dig!" Men när jag kom in till mötet var det inte bara mina fyra närmsta kollegor som brukar vara med på våra morgonmöten, utan hela personalen från lågstadiet stod där och sjöng för mig! Det hade jag inte väntat mig, så jag mycket chockad! Med sig hade de blommor och ett jättesnyggt stoooort fat (precis ett sådant som jag gått och tittat på i smyg).

Självklart skulle också kollegorna bjudas på tårta, så igår bakade jag en Malakofftårta. Det tog sin lilla tid för bottnarna och kakorna på sidan av tårta fick inte plats i ugnen samtidigt så jag fick grädda dem i tre omgångar. Sedan skulle också fyllningen stå en stund och tjockna innan man kunde bre på den. Men den var värd allt besvär för den var jättegod och gick åt snabbt!

Den fina födelsedagspresenten
 
av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar