tisdag 15 mars 2016

Punschrulle


Här är det sjukstuga! Först insjuknade jag, sedan var det Lillprinsens tur och nu har maken fått feber och börjat hosta. Det är ett elände att inte vara frisk och pigg och ta hand om en stackars sjuk liten Lillprins. Nu hoppas jag verkligen att det vänder snart!

Jag har inte orkat eller vågat baka på ett tag med alla baciller här hemma, men igår kände jag mig sugen på något gott till fredagsmyset så det fick bli en punschrulle och nu menar jag inte en "dammsugare" utan en rulltårta med en fyllning av smörkräm spetsad med punsch. Jag ville ju testa punschen vi köpte på Tallinnresan! Det skulle vara 1/2 dl i smörkrämen. Det är ganska mycket och de kändes på smaken. Maken vågade knappt köra bil efter att han tagit en bit, men nu när han varit sjuk och inte kommit utanför dörren passade det bra att äta upp resten. Men nästa gång (om det blir en nästa gång) tänker jag drar ner på mängden punsch, ganska mycket!

Idag fick jag också ytterligare en födelsedagspresent. På kalaset fick jag nämligen ett kort där det stod att den 12 mars skulle jag bli hämtad kl 8.00 och att jag skulle tänka på att ha på mig bekväma skor. Det var en resa till bakmässan i Uppsala, vilken rolig present! Det var mycket folk, men det fanns en hel del att titta på och flera kända ansikten var där och bakade. Jag tyckte att det var roligt att se Roy Fares in action på riktigt. Det fanns en hel del att köpa också och förutom några godsaker så köpte jag en lång spatel som jag ska använda när jag gör tårtor. Det var helt enkelt en lyckad dag i trevligt sällskap innan jag återvände hem till sjukstugan igen!


 av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar