torsdag 3 mars 2016

Pavlovatårta

 

Det är inte så ofta jag får chansen att baka någon tårta ur Sju sorters kakor så det är lika bara att passa på! När jag hade kommit hem efter jobbet igår så kom svärföräldrarna förbi för att gratulera på den rätta dagen och då ville jag självklart bjuda på något. Jag slängde faktiskt ihop Pavlovatårtan under tiden som jag väntade på att kunna utföra nästa moment i bakningen av Malakofftårtan, i alla fall själva botten för det var mest att vispa ihop en stor maräng. Grädden och frukterna slängde jag på strax före serveringen. Det blev jordgubbar och kiwi, både för att det var extrapris på dem båda och för de hade härliga starka färger som passade bra ihop. Tårtan blev jättegod och det blev bara en lite bit (svenskbiten) kvar, trots att vi inte var så många om att dela den. De fräscha frukterna var en bra kontrast till den söta marängen. Till och med maken erkände att den var god trots hans ogillande gentemot maränger!

Jag har fått många bra presenter i födelsedagspaket. Jag hade dock inte önskat mig något särskilt, förutom bidrag till en ny symaskin. Min symaskin syr ju bara raksöm numera och det är ju lite begränsande, och jag fick en del bidrag så nu ska jag gå och titta på symaskiner och fundera på vilken jag vill ha. Sen ska jag sätta igång med lite sömnadsprojekt igen. Jag fick också flera par örhängen bl.a. de söta örhängena på bilden nedan. De och ett par rosa cupcakes och ett par munkar passar väl mig, som är så baktokig, alldeles utmärkt?


 av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar