söndag 28 juni 2015

Micrad chokladtårta


I veckan har vår käre Ofi fyllt år så på fredagsmyset denna vecka så passade vi på att fira honom. Det blev både sång, tårta och presenter. Men eftersom maken jobbat sent fick det bli den snabblagade tårtan micrad tårta. Den var inte särskilt svår att göra. Den skulle vara lite kladdig inuti, men det blev inte min, utan den var mer som en färdiggräddad kaka. Om jag ska göra den någon mer gång ska jag köra den kortare tid i micron. I receptet stod det 8 minuter, men jag körde den bara 7 minuter. Detta bör nog kortas ner ännu mer, om den ska göra i vår micro förstås. Jag dekorerade den med chokladströssel och konserverade päron. Enkelt och gott om man bara har några minuter på sig att göra en "tårta" (jag tycker nog att den mer borde klassas som en kaka än en tårta).

 Ofi hjälper mig att måla naglarna så att jag blir fin till bröllopet imorgon!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar