tisdag 7 juli 2015

Nunnor


Har du någonsin smakat en nunna? Munkar har man ju ätit en och annan, men någon nunna har jag aldrig ätit tidigare. Du har inte missat något. Munkar smakar helt klart mycket godare! Det som smakar mest (och bäst?) på en nunna är glasyren. Den är gjord av florsocker, snabbkaffepulver och lite vatten, så det är lite beroende på om man gillar kaffe eller inte om man tycker om dessa kakor. Själva kakan är lite åt muffins hållet. Det skulle vara malda mandlar i, men eftersom jag hade mandelmjöl hemma tog jag det för att spara lite tid. Maken har inte hunnit smaka ännu, eftersom han har varit borta större delen av dagen, men faller han inte pladask för kakorna så tror jag att detta blir första och enda gången jag bakar nunnor. Kul att testa, men ingen större smaksensation!

Om du inte testat platta persikor (donuts) 
så kan jag rekommendera att pröva.
De är mycket saftiga och goda!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar