måndag 22 juni 2015

Italienska anisskorpor

 

Det har varit lite dåligt med uppdateringar här! Jag har tyvärr haft en liten dipp och inte haft någon lust att baka alls. Det gäller väl egentligen inte bara bakningen, ingenting har känts roligt, förutom de gosiga kramarna som Lillprinsen numera gärna delar med sig av!

Idag kände jag mig dock sugen på att baka något. Jag är ju svag för biscotti och liknande kakor, så det fick bli en av de skorpor som jag inte ännu testat att baka, italienska anisskorpor. De var inte särskilt svårbakade, men det krävdes några ingredienser som det inte är säkert att jag alltid har hemma. Hel anis som ska mortlas, som tur var hade jag dock köpt hem anis för den händelse att jag skulle bli sugen på någon av kakorna ur Sju sorters kakor med anis. Mandlar försöker jag att alltid ha hemma, men de kan ju faktiskt ta slut! Speciellt om någon (vem kan det vara 😊) småäter dem när hon är sugen på något men helst inte vill äta godis eller andra sötsaker!

Kakor var väldigt goda, men om jag bakar dem igen ska jag inte mala mandlarna utan hacka dem. Jag tycker att det är godare med lite större mandelbitar så att man verkligen känner mandelsmaken!


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar