fredag 20 februari 2015

Brownies



Igår bjöd jag ju på amerikanska chokladrutor, men till mitt besök idag har jag uppgraderat kakorna så de blev till brownies istället. Detta gör man enkelt genom att breda smält choklad ovanpå och sedan pynta med valnötter. Detta är alltså ingen kaka för nötallergiker (hasselnötter i kakan & valnötter ovanpå). Men för oss som kan äta så är det en riktig njutning!

Nu har jag snart bakat 100 av kakorna i Sju sorters kakor, inte ens hälften av dem och jag måste erkänna av jag hamnar i svackor då det inte är roligt att baka något ur boken och just nu är jag i en sådan. Det känns lite som om jag redan bakat de mest intressanta och godaste kakorna. (Fast browniesen var riktigt goda.) Men jag vill gärna slutföra projektet, risken är dock att det tar lite tid mellan baken, så kan jag baka lite annat inemellan.

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar