tisdag 31 oktober 2017

Budapestrulle



I år fyller vår stad 100 år, vilket uppmärksammas genom flera olika evenemang. Bland annat så har en lång och grå mur blivit målad. Det var en äldre dam som tyckte att muren var så grå och trist och som önskade att muren skulle bli lite färggladare. Detta tog kommunen fast på och lät en konstnär dekorera muren. Vi har varit där flera gånger och tittat medan hon målat och nu är hon klar. Jag tycker att muren blev fin, den påminner lite om naturen i Avatar eller om det är någon annan fantasy-historia. Den lockar i alla fall till vidare fantasier!

Idag lyxar vi till det med lite festligare fika, en Budapestrulle. Jag råkade dock ut för ett missöde. Just när jag skulle flytta över tårtbotten till ett sockrat bakplåtspapper så kom Lillprinsen och drog i min tröja så kakan sprack och gick i två bitar. Jag pusslade ihop dem innan jag rullade ihop rullen och det såg väl skapligt ut, men den passar nog inte att bjuda på i ett finare sammanhang. Men god var den!



av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar