söndag 15 oktober 2017

Aprikossnibbar



Igår var jag på bak- och chokladfestival, där fanns det mycket gott att provsmaka. Eftersom jag gillar choklad så passade jag på att provsmaka det mesta som erbjöd. Konstigt nog var det en hel del lakrits också på festivalen (tycker nog egentligen inte riktigt att festival är det rätta namnet på tillställningen) och det åt jag glatt också. En tjej gjorde jättefina smycken som såg ut som riktigt godis, en par Ahlgrens bilarörhängen kanske skulle passa mig. Sedan fanns  det också riktigt tjusiga chokladskulpturer, jag tyckte att Dumbo var jättesöt! Jag köpte inte så mycket utan gick mest bara och tittade. Lite inspiration fick jag också!



Idag blev det dock inga bakexperiment i köket utan jag håller mig till de traditionella kakorna i Sju sorters kakor. Eftersom vi har lite aprikosmarmelad hemma så blev det aprikossnibbar. Medan jag gjorde i ordning mördegen plockade Lillprinsen fram alla mina slickepottar. Åtta stycken hittade han, men han tyckte inte att det var tillräckligt många, så jag kanske skulle ha köpt en slickepott åt honom på bakfestivalen. Tillbaka till aprikossnibbarna, kakorna blev goda trots att aprikosmarmeladen rann ut lite ur några av dem!


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar