lördag 13 maj 2017

Bonnakringlor

 
Maj har bjudit på ett riktigt aprilväder i år. Här har vi haft riktigt varma och sköna dagar, men också fått uppleva snö, hagel och riktiga kalla dagar. Nu tycker jag dock att frostnätterna ska vara över så att jag slipper oroa mig för mina trädgårdsväxter. Köksfönstret är fullt av mina plantor och de börja bli stora och skulle behöva planteras ut. Idag är det dock nästan klarblå himmel och varmt och skönt. Just nu ligger jag på en gräsmattan och njuter medan Lillprinsen åker rutchkana på lekplatsen. Vi njuter alltså båda två av det fina vädret!

I torsdags bakade jag en ny kaka, men det har inte blivit av förrän nu att skriva om det. Jag bakade Bonnakringlor. I receptet står det att man kan använda ister eller smör. Jag hade inget ister hemma (vem har det nu för tiden?) så jag tog smör. En annan ingrediens är gräddfil, men det hade jag varit förutseende och köpt hem. Kringlorna smakade helt okej, men utseendet var inte så tilltalade och man äter ju med ögonen också, så om jag inte hittar någon annan fin form att baka dem i så blir det nog inga fler bonnakringlor!


av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar