onsdag 15 februari 2017

Kokoskaka

 
Det blev inte mycket Alla hjärtansdag-firande här hemma. Efter att dragits med sjukdomar i över en vecka fanns det inte så mycket energi över till detta. Lillprinsen hade en riktigt elak magsjuka som inte ville ge med sig, så han hade magsjuka i en vecka. Han vägrade äta och dricka, så vi fick verkligen kämpa för att få i honom mat och dryck. Tack och lov är han bra nu, men då fick jag en kort omgång magsjuka. Nu har dock maken blivit sjuk, men han har fått någon annan influensa. Han har feber, hosta och ont i kroppen. Så nu börjar vi bli trötta på allt vad sjukdomar! Nästa vecka är det sportlov här, då hoppas vi få vila upp oss. Det vore inte dumt och vi kunde få lika trevligt vårväder som vi har haft denna vecka!

Jag hade tänkt fixa lite trevligheter till Alla hjärtansdag, men allt jag hann med var att köpa geléhjärtan (lite tråkigt, jag vet!). Idag bakade dock jag och Lillprinsen kokoskaka till maken. Han gillar nämligen kokos. Kakan var lätt att göra och smakade gott!

När jag fotat kakan för dokumentation ville Lillprinsen självklart också fotografera. Resultatet ser ni nedan! :-)

 
av Heidi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar