torsdag 19 januari 2017

Möra äppelsnitt

 
Det känns som tiden bara rusar iväg just nu. Halva januari har redan gått och jag hinner inte riktigt med! Idag är det i alla fall torsdag här och min föräldralediga dag då jag hinner stanna upp lite och andas lite lugnare, men också den dag då jag förutom att umgås med Lillprinsen också passar på att utföra de där vardagsbestyren som måste göras, som att tvätta, diska, städa och göra ärenden på stan. Lillprinsen följer gärna med till stan om vi stannar till på järnvägsstationen och tittar på tåg. Idag hade vi tur - det kom tre tåg medan vi stod och tittade!! Sedan gick vi också till biblioteket och lånade  böcker. Lillprinsen fick låna en med Babblarna, vilket han tycker mest om att läsa om nu för tiden. Själv läser jag faktiskt en riktigt bra bok just nu. I skymningen sjunger koltrasten av Linda Olsson. Det är månadens bokcirkelsbok och efter ett par bottennapp är det kul att läsa en riktigt bra bok.

Innan vi gick till stan gjorde vi ordning en deg som skulle vila ett par timmar. När vi kom hem gick det snabbt att göra i ordning kakorna och sedan kunde vi snart äta ett par nybakade, möra äppelsnitt. De var goda, äppelmoset gav en god och fräsch smak till kakorna!


Jag gillar verkligen omslaget på I skymningen sjunger koltrasten.
Babola Salabim är tyvärr inte lika bra som de andra böckerna om Babblarna!

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar