onsdag 17 augusti 2016

Mandelcitronkaka

 

Så var semestern slut och jobbet i full gång! I måndags satt jag med mitt nya arbetslag och försökte planera upp årets arbete. Det gick i stort sett bra och det ska bli spännande att få arbeta med mina nya arbetskamrater. Tyvärr lade vi ner onödigt mycket tid på att fördela resurser för när vi spenderat 1 1/2 timme med detta upptäckte vi att vår lunchtid var helt fel, en timme senare än när den borde bara! Det var bara att slänga allt vi skrivit och vänta på att få nya scheman (som först blev klara två dagar senare). Vi behövde definitivt något uppiggande - en kaka!

Jag hade kvar några citroner sedan Lillprinsens födelsedag och maken är ju inte så förtjust i mat med skal så jag tänkte passa på att bjuda några som uppskattade en citronkaka. Själva kakan var inte så komplicerad att göra, men mandeln ovanpå skulle vara grönfärgad. Undrar varför? Jag färgade bara en del för jag var lite skeptisk till grön mandel. Kakan smakade gott, inte så mycket smak av citron (skalen) i själva kakan, men desto mer citronsmak kände man i glasyren där citronsaften var!


När jag kommer hem från jobbet blir det fortsatt jobb fast i soffan framför tv:n. De senaste dagarna har jag gjort ugglor som mina elever ska få när de fyller år.

av Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar